Tuesday, 9 September 2014

Apabila kita kehilangan kolagen...

Assalamualaikum semua dan Selamat pagi,

Lama juga Ida tak update blog. Ok. Hari ni Ida nak kongsikan pasal kolagen. Bila sebut je kolagen kita hanya terfikirkan kolagen pada kulit muka sahaja kan. No wonder la ramai yg suntik2x kolagen sekarang ni. Kita hanya tahu kolagen ni utk nampak awet muda. Kurang berkedut, muka kendur dan sebagainya.

Untuk info anda semua sebenarnya kolagen meliputi hampir keseluruhan tubuh badan kita bukan setakat pada kulit sahaja. Ia merangkumi hampir 30% keseluruhan protin yang ada di dalam badan kita.

Tahu tak selain pada kulit, kolagen juga terdapat pada,kornea, kanta mata, salurdarah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon ,rawan sendi,  dan gigi,hati,tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buahpinggang,jantung serta sistem limfatik.

Bayangkan kalau kita hanya tumpu pada kolagen di bahagian kulit shj. Luaran nampak awet muda tapi dalaman makin tua kerepot. Guana tu??. Tapi tak kan kita nak cucuk kolagen kat buah pinggang lak kan. 

Antara kesan-kesan kehilangan kolagen dari badan adalah seperti gambar di bawah.




Banyak kan kesan bila kehilangan kolagen dari badan. Tahu tak kita mula kehilangan kolagen waktu bila? Selepas umur 20 tahun tau. Bayangkan sekarang dah umur 30 lebih. Berapa banyak kolagen yang telah hilang dari badan kita. No wonder makin meningkat usia ada je sakit itu sakit ini sebab organ dalaman kita dah kurang berfungsi dengan baik. Tak ada makna kalau awet muda setakat pada kulit muka tapi dalaman kita sakit. Tetap juga terbaring atas katil je kan.

Bagaimana nak recover semula kolagen yang hilang ni? Sudah tentulah kita kena makan kan. Sekarang pun dah banyak produk kolagen di pasaran. Artis pun ada keluarkan produk kolagen sendiri. Tapi Ida tak nak cerita pasal produk lain. Ida nak kongsikan apa istimewanya SHAKLEE COLLAGEN POWDER.




Shaklee Collagen Powder diperbuat daripada sisik ikan merah kerana ia sumber kolagen yang tahan lasak dan elastik. Sebab apa tahan lasak? Ikan merah ni hidup di dasar lautan dalam sedalam 5000m. Agak2x kalau manusia berenang sampai sedalam 5000m apa akan jadi? Boleh hancur berkecai badan sebab makin dalam makin bertekanan tinggi. Ikan biasa pun belum tentu boleh hidup sedalam 5000m.

Apabila sumber kolagen makin elastik bermakna kulit kita akan lebih anjal. Toink..toink.. ala2x iklan tv tu. 

Selain dari sisik ikan merah, Shaklee Collagen Powder juga turut mengandungi ekstrak kekerangan. Apa istimewanya ekstrak kekerangan ni? Ekstrak kekerangan mengandungi glukosamina di mana ia sebagai pelincir kepada sendi. Dan juga mengurangkan ketidakselesaan pada mata. 

Lagi apa yang terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder ni? Lactobacillius Acidophilus iaitu bakteria baik juga terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder. Ia membantu meningkatkan penyerapan kolagen ke dalam tubuh badan. Kalau makan berkotak2x tapi tak serap tak ada guna juga kan. Buat abis berasss je kan.. dan jisim molekul Shaklee Collagen Powder sangat rendah iaitu 1000dalton. Boleh diserap dengan baik dalam usus. 

Selain dari itu Ekstrak Biji Camellia Japonica dan Ekstrak Pfaffia juga terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder. Kedua-dua ini adalah tumbuhan. Biji  Camellia Japonica ni mengandung asid oleik dan isoflavon yang membekalkan nutrisi dan penghidratan.  Sebab tu kulit sentiasa mulus dan lembap. Pfaffia pulak banyak digunakan secara tradisional untuk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, meningkatkan tenaga batin dan prestasi tenaga.

Last but not least, Vitamin C, B2 dan B6 juga digabungkan di dalam Shaklee Collagen Powder. Vitamin C ni menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit. Vitamin B2 dan B6 pulak bergabung dengan karbohidrat,  lemak dan metabolisme protein untuk membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel tubuh.

Memang best kan Shaklee Collagen Powder ni. Rugi kalau siapa tak cuba. Sebab Shaklee kalau hasilkan produk mesti ada UJIAN KLINIKAL. 71% pengguna Shaklee Collagen Powder berasa tekstur kulit mereka lebih gebu selepas menggunakan selama 8 minggu berturut-turut.

Alang2x bulan ni promo Buy 6 FREE 1 mmg jimat habis. Dapat pulak FREE MEMBERSHIP SEUMURHIDUP + FREE POSTAGE + BONUS (masuk 14hb October depan). Memang rugi kalau lepaskan peluang hebat ni. 

Siapa berminat boleh roger Ida ok!

Hidayah Mohamad
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID : 889076
HP : 019-983 5090
Email : hidayahmohamad83@gmail.com







Post a Comment

Info Lain :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...