Tuesday, 29 April 2014

Testimoni Sendiri: Ostematrix@Calcium

Assalamualaikum wbt,

Agak lama tak update blog ni. Hari ni saya nak share testimoni sendiri sebagai pengguna Ostematrix. Saya ibu kepada dua orang anak soleh dan solehah. Semasa mengandungkan anak sulung saya minum susu Anmum dan rajin juga minum Fresh Milk. Walaupun rajin ambil susu tapi kaki kejang masa tidur setiap malam tu tetap ada. Mmg rasa nak menangis bila kena..

Masa mengandung anak kedua saya minum susu Anmum dan tak rajin minum susu sbb masa mengandung kali ni tak berapa selera nak minum susu. Kaki mmg lagi cramp kaw2..

Alhamdulillah selepas bersalin saya kenal Shaklee tapi masa tu belum cuba lagi Ostematrix. Tapi saya perasan sejak bersalin anak kedua saya selalu rasa kebas-kebas kaki berbanding selepas bersalin anak sulung.

Bila saya google salah satu kekurangan kalsium adalah kebas-kebas kaki. Bila nak tidur malam mmg tak selesa bila rasa kebas-kebas ni. So saya decide nak cuba Ostematrix. Alhamdulillah selepas cuba saya nampak kesan yang agak ketara. Kaki dah tak rasa kebas-kebas. Dan sakit belakang makin ansur hilang sbb saya menyusu badan juga. Sakit belakang mmg perkara biasa bagi ibu menyusu sbb kedudukan kita semasa menyusu. 

Yang paling best lagi bila bangun pagi memang lawas buang air besar. Rupanya Ostematrix bukan hanya bekalkan kalsium tetapi bantu melawaskan. Alhamdulillah dah tak payah risau bila payah nak membuang.

Sebenarnya banyak produk kalsium di farmasi, tapi kita sebagai pengguna kena tahu kalsium perlu diambil bersama Vitamin D dan Magnesium. Kerana tanpa Vitamin D dan Magnesium, kalsium semata-mata boleh membebankan buah pinggang dan risiko batu karang.

Pastikan pilihan anda yang bijak. Jangan disebabkan nak murah kita tak fikir soal kesihatan langsung.

Shaklee Ostematrix

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya:

Hidayah Mohamad
019-983 5090
hidayahmohamad83@gmail.com

Post a Comment